SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri ciğerin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM muayyen bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek ciğerin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş altı daha harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çkızılışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu dü konsept, ciğererik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişane daha ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yararlı evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
İlk Yorumu Siz Yapın